Jury 2009



Przewodnicząca jury:

Małgorzata Kwilosz

dyrektor marketingu Diageo Polska

Absolwentka Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego.Od 16 lat zajmuje się marketingiem w firmach FMCG - obecnie w Diageo, wspierając na rynku polskim lidera whisky Johnnie Walker, a także m.in. wódkę Smirnoff, likiery Baileys, Sheridans. Wcześniej była m.in. dyrektorem marketingu Boots Healthcare, Raisio Polska Foods. Marki Diageo, zwłaszcza Johnnie Walker, odegrały kluczową rolę w jej karierze zawodowej - we wczesnych latach 90 wprowadzała na rynek polski Johnnie Walkera, wspierała też markę w marketingu i trade-marketingu w Las Palmas de Gran Canaria. Hobby- aktywności w plenerze - wędrówki, jazda konna, kładem; fotografia.

Przedstawiciele agencji:

W tegorocznych obradach jury konkursu Golden Arrow zasiądą:

Mikołaj Janicki

prezes zarządu Pro Duct BBF

Pierwsze kroki w branży stawiał w 1994 roku w Publicis FCB, odpowiadając za organizację i prowadzenie projektów promocyjnych i eventowych. Po dwóch latach zarządzał oddziałem BtL firmy, działającym pod marką Creaction, realizując kampanie między innymi dla: Adidas, Whirlpool, Renault, Lederle, British Airways, Coca - Cola, Tabacalera, Hewlett - Packard, Loreal. W 1998 roku zainicjował założenie agencji marketing services Pro Duct BBF, w której do chwili obecnej pełni funkcję Prezesa Zarządu. Laureat nagród Złota Strzała, Bumerang. Zainteresowany skutecznością prowadzonych działań, analityką, data miningiem. Absolwent Wydziału Chemii UW oraz Oxford Brookes University (MBA).

Prywatnie kibic, fascynat piłki nożnej i jazdy na rowerze górskim (w górach) - zdobywca Korony Gór Polskich. Prezes Stowarzyszenia Sportowego Amigos.

Przemysław Jędrowski

creative director TEQUILA\Polska

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 5 lat związany z reklamą i agencją marketingu zintegrowanego TEQUILA\Polska. Karierę zawodową rozpoczynał jako copywriter. Obecnie pracuje na stanowisku dyrektora kreatywnego poznańskiego oddziału agencji. Zarządza dwoma zespołami kreatywnymi, które tworzą projekty m.in. dla: Kompanii Piwowarskiej, Nivea, Wyborowej SA, Wrigley’a, Eurobanku i Urzędu Miasta Poznania. Autor i współautor wielu nagradzanych projektów dla marek takich jak Sphinx, Tyskie, Żubr, Axe (Effie, KTR, Kreatura, Golden Arrow).

Ewa Kaczmarek

Business Development Director i czlonek zarzadu IQ Marketing (Poland)

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Karierę zawodowa rozpoczęła w agencji doradztwa personalnego NAJ International. Po 3 latach trafiła do branży reklamowej, nawiązując dwuletnią współpracę z agencją DMB&B (teraz G7), gdzie jako junior account prowadziła projekty dla marek Blend-a-Med, Coca-Cola, Tetley. Po roku przerwy spędzonym w Londynie wróciła do agencji IQ Marketing (Poland), z którą związana jest juz od 12 lat.

Aktualnie stoi na czele działu Business Development /dział strategii/ oraz odpowiada za rozwój usług Network Sempling i Redemption House, realizowanych w salonach sieci HDS - Inmedio i Relay.

Zainteresowania: muzyka, design, kino, architektura. Największe pasje (poza reklamą): skydiving, snowboard, a ostatnio rower.

Waldemar Mrugała

Prezes Zarządu PMICombera Sp. z o.o.

Sztukę marketingu i sprzedaży nabył w agencji PMI GmbH w Koenigstein.

Od 1997 r. z ramienia PMI GmbH w Niemczech koordynował i nadzorował działania filii w Polsce, po czym definitywnie wrócił do kraju i przejął zarządzanie agencją w Polsce. W 2000 roku wykupił udziały w firmie, następnie w 2004 roku odsprzedał 50% udziałów największej agencji marketing services w Niemczech tj. Combera GmbH z Monachium.

Jest współzałożycielem stowarzyszenia European POS Marketing Group (EPMG) z siedzibą w Monachium, które skupia 21 agencji z 18 krajów Europy.

Bogate doświadczenie w branży sprawiło, iż stał się twórcą nowatorskich koncepcji i strategii marketingowych dla wielu firm z branży FMCG.

Prywatnie interesuje się sportem, a przede wszystkim piłka nożną.

Prezes klubu sportowego „Wilga” Garwolin.

Marcin Płassowski

business innovation director Saatchi & Saatchi

Ma bogate doświadczenie w zakresie realizacji projektów marketingowych i nowych technologii w komunikacji. W S&S odpowiedzialny za poszukiwanie nowych sposobów dotarcia do klienta, a także za wykorzystanie innowacyjnych technologii w komunikacji marketingowej.

Absolwent UAM w Poznaniu (pedagogika medialna). Pracował w dziale marketingu Škoda Auto Polska oraz w inkubatorze technologicznym BBI Tech, gdzie kierował projektami informatycznymi. Ma również doświadczenie agencyjne – pracował jako account manager w V&P oraz dyrektor Działu Obsługi Klienta w młodzieżowej agencji reklamowej Kid&Young, realizując projekty m.in. dla takich marek jak PTK Centertel, Wedel, Unilever. W agencji Tequila Polska jako account director zarządzał zespołem obsługi klienta, który współpracował z Nivea i Eurobankem.

W Momenum Worldwide jako business developent director zajmował się pozyskaniem nowych klientów oraz rozwojem usług. Pracował m.in. dla Kompanii Piwowarskiej, Kraft Foods, Microsoft, MasterCard.

Jest artystą fotografikiem. Pasjonuje się nowoczesnymi technologiami. Propagator sportów ekstremalnych: downhillu i freeride'u.

Jarosław Przybyła

prezes zarządu MobiJoy

Jarosław Przybyła, prezes zarządu mobijoy! oraz członek zarządu One-2-One S.A.

Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości, którą ukończył na trzech kierunkach: Marketing, Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw oraz Zarządzanie. Prace magisterskie bronił na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - na kierunku Handel i Marketing, a także w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - Finanse i Bankowość. Ukończył studia doktoranckie na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu w Katedrze Strategii Marketingowych. Aktualnie prowadzi badania oraz przygotowuje się do obrony pracy doktorskiej konfrontując wiedzę teoretyczną z zakresu marketingu z uwarunkowaniami stosowania narzędzi i usług mobilnych w tychże działaniach marketingowych, którymi zajmuje się od strony praktycznej od 2001 roku. Autor wielu publikacji na temat rynku oraz usług składających się na zjawisko marketingu mobilnego. Członek grupy roboczej Interactive w ramach Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Wykładowca na studiach podyplomowych w zakresie narzędzi i usług mobilnych stosowanych w działalności marketingowej.

W wolnym czasie stara się uwolnić myśli skupiając się na jeździe motocyklem typu cruiser bądź oryginalnie zachowanym youngtimerem - Fiatem 126p pierwszej serii, dokładnie w jego wieku.

Zbigniew Skarul

prezes agencji marketingu relacyjnego Oskar Wegner

Ekspert w dziecinie komunikacji marketingowej. Współtwórca strategii reklamowych firm Amica, MK Cafe, Unity Line, Jutrzenka, Invest Bank, Nordea. Współautor koncepcji programów relacyjnych i lojalnościowych firm Lotos, Purmo, JVC, 3M, Aviko, Farm Frites, HDI oraz pionierskiego w Europie programu Toyota More organizowanego przez Toyota Motor Poland oraz Toyota Bank.

Absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskeigo. W latach 1986 – 1995 dziennikarz Polskiego Radia i Telewizji Polskiej w Szczecinie, stały współpracownik Businessman Magazine. Autor wielu artykułów poświęconych rynkowi reklamy. Stypendysta United States Information Agency - uczestnik półrocznego programu edukacyjnego poświęconego biznesowym aspektom funkcjonowania mediów. W latach 2005 – 2008 uczestnik zaocznych studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego.

Wieloletni wykładowca szczecińskich uczelni wyższych - Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Wyższej Szkoły Zarządzania i Wyższej Szkoły Integracji Europejskiej, twórca programów szkoleniowych organizowanych przez Północną Izbę Gospodarczą, prelegent seminariów marketingowych organizowanych przez Transworld Advertising Agency Network.

Przedstawiciele marketerów:

Dariusz Bąk

dyrektor marketingu Telepizza

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Wiedniu.

Od 1992 roku związany głównie z rynkiem FMCG zdobywał doświadczenia w działach brand marketingu, trade marketingu i sprzedaży w strukturach takich koncernów jak Bayer AG, Metro Group czy Wella / P&G.

Między innymi jako Global Product Manager w centrali koncernu Bayer AG w Niemczech zajmując się opracowywaniem i wdrażaniem międzynarodowych strategii marketingowych dotyczących globalnych marek koncernu; na stanowisku kierownika marketingu Wella Polska odpowiadając za strategię marketingową firmy na rynku konsumenckim we wszystkich kategoriach produktowych czy też jako brand manager w Procter & Gamble opracowując i wdrażając nowatorskie programy shopper marketingowe.

Od trzech lat jako dyrektor marketingu współtworzy strategię rozwoju Telepizza Poland - lidera w dostawie jedzenia do domów i biur na polskim rynku gastronomicznym. Zapalony zwolennik testowania w działaniach marketingowych najnowszych osiągnięć technologiczych (np. płatności za pomocą telefonów komórkowych czy też aplikacja „mobilne menu telepizza”)

Michał Dolny

dyrektor marketingu Netia

Z wykształcenia ekonomista, absolwent Uniwersytetu Gdańskiego. Od 15 lat zawodowo związany z marketingiem. Swoją karierę zawodową rozpoczął jeszcze w czasie studiów, jako konsultant marketingowy w ogólnopolskiej sieci doradczej, koncentrującej swoje działania na wsparciu merytorycznym firm z segmentu SME. Od roku 1997 odpowiadał za całość działań promocyjno - reklamowych w firmie Trefl SA, największym producencie puzzli i gier w Polsce. W 1999 roku rozpoczął pracę w Netii. Początkowo był Kierownikiem Marketingu w Regionie Północnym. Od 2003 roku Zastępcą Dyrektora Marketingu w centrali firmy w Warszawie, zaś od 2006 roku Dyrektorem Marketingu.

W Netii odpowiedzialny za całość działań z zakresu komunikacji marketingowej firmy oraz badania marketingowe. Współautor wielu sukcesów rynkowych spółki, współodpowiedzialny za stworzenie i realizację strategii marketingowej, która uczyniła z Netii wiodącego, alternatywnego operatora usług dostępu do internetu i telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych oraz kompleksowych usług telekomunikacyjnych dla biznesu.

Prywatnie jego największą pasją jest muzyka - a zwłaszcza jej komponowanie.

Janusz Moneta

dyrektor marketingu Google

Janusz Moneta pełni funkcję Country Marketing Managera CEE w Google. Odpowiada za rozwój projektów marketingowych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Przed dołączeniem do zespołu Google, Janusz pracował między innymi dla Booz Allen Hamilton jako Telecom Team Leader, gdzie uczestniczył w projektach dla największych firm telekomunikacyjnych i mediowych w Europie. Janusz był założycielem firmy MobileGO i został wyróżniony w konkursie "Golden Arrow" za przeprowadzenie pierwszej kampanii marketingowej wykorzystującej technologię lokalizacyjną dla użytkowników telefonów komórkowych na terenie Polski dla firmy Fiat Auto Polska.

Janusz ukończył Wyższą Szkołę Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu. Posiada również dyplom MBA z Maastricht School of Management oraz tytuł magistra zdobyty na Uniwersytecie w Syracuse, USA.

Justyna Skrzypek

dyrektor marketingu Puma Polska

Kariera zawodowa Justyny Skrzypek rozpoczęła się w 1994 roku w Price Waterhouse, w dziale Corporate Finance. W latach 1995-97 pracowała w Ernst & Young, w dziale doradztwa personalnego, odpowiadając m.in. za koordynację działań marketingowych.

Na rynku komunikacji marketingowej działa od marca 1997 roku – od momentu rozpoczęcia współpracy z McCann Communications. Od lipca 2000 roku, jako Client Service Director, kierowała Działem Obsługi Klienta w McCann Relationship Marketing. Zajmowała się koordynacją i nadzorem realizowanych przez agencję projektów (DM, BTL, ATL). Posiada doświadczenie w opracowywaniu strategii na potrzeby kampanii full service oraz strategii z zakresu marketingu bezpośredniego, w tym programów lojalnościowych.

W grudniu 2003 roku objęła stanowisko Client Service Director w agencji Polymus, gdzie była odpowiedzialna za wsparcie strategiczne oraz rozwój relacji z kluczowymi klientami. Już w styczniu 2006 awansowała na stanowisko Deputy Managing Directora tej agencji, rozpoczynając restrukturyzację firmy i skupiając się na budowaniu jej nowych struktur oraz kształtowaniu nowatorskich usług, które z czasem wyróżniły agencję na polskim rynku.

Od stycznia 2007 roku jest Marketing Managerem w firmie PUMA Polska i odpowiada za wszystkie działania marketingowe tej firmy na terenie Polski, Litwy, Łotwy i Estonii.

Bartłomiej Szmaj

marketing manager CSD Pepsi-Cola GB

Od połowy 2008 roku odpowiedzialny za rozwój napojów gazowanych (główne marki: Pepsi, Pepsi Max, Mirinda, 7 up, Schweppes) w Polsce i krajach nadbałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). Wcześniej jako marketing manager zarządzał produktami niegazowanymi koncernu (główne marki: Lipton Ice Tea, Toma, Gatorade) w Polsce. Laureat nagród: INTERNATIONAL AWARD 2007 (Pepsi Americas CEG) a także LAUNCH OF THE YEAR 2008 (Pepsi Lipton International Europe) za skuteczne wprowadzenie Lipton Ice Tea White na polski rynek. Podstawowe doświadczenie brand marketingowe zdobywał przez ponad 5 lat w Kompanii Piwowarskiej zarządzając niszowymi markami premium (wprowadzał na polski rynek marki Pilsner Urquell oraz Miller Genuine Draft). Absolwent studiów magisterskich na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz podyplomowego studium „Psychologia Zachowań Rynkowych” na Uniwersytecie Warszawskim. Więcej informacji na: http://www.linkedin.com/in/bszmaj

Grzegorz Wyrzykowski

dyrektor marketingu BZ WBK

Absolwent SGPiS (obecnie SGH) w Warszawie. Przez prawie 15 lat pracował w agencjach reklamowych. Zaczynał w DDB Needham, współtworzył i przez prawie 10 lat szefował agencji Scholz & Friends Warszawa. Przez ostatnie 2 lata pracy w branży reklamowej zarządzał agencją G7. Zgromadził ogromne doświadczenie współpracując zarówno z wielkimi, międzynarodowymi jak i małymi lokalnymi klientami. Od marca 2008 roku Dyrektor Departamentu Marketingu Banku Zachodniego WBK. Odpowiedzialny za całość działań marketingowych Banku i Grupy Banku Zachodniego WBK (m.in. Dom Maklerski, TFI BZ WBK AIB Arka)Kolekcjonuje starą śląską porcelanę i miłe chwile. Gra w tenisa z wielką pasją zapominając, że po czterdziestce każdy sport staje się sportem ekstremalnym.

Wojciech Żabiński

Marketing Manager w Carlsberg Polska

Posiada ponad dziesięcioletnie miedzynarodowe doswiadczenie w marketingu. Absolwent Prywatnej Wyzszej Szkoly Businessu i Administracji w Warszawie oraz podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellonskim.

Pracowal w British American Tobacco Poland, obecnie w Carlsberg Polska odpowiada za marki Carlsberg, Harnas, Ksiaz i Volt.

Koordynowal kampanie TTL Carlsberga podczas EURO 2008, co zaowocowalo m.in. rozegraniem pilkarskiego meczu na linach ('zywy outdoor') oraz powstaniem Fan Parku dla kibiców w centrum Warszawy.

W 2008, razem ze swoim zespolem, zdobyl globalny tytul „Najlepszego teamu marketingowego” w Grupie Carlsberg.

Po pracy kibicuje druzynie FC Liverpool. Zonaty, ma dwie córki.

Waldemar Rzepecki

Waldemar Rzepecki

prezes, Bancom Contact Center

W latach 1998-2002 członek zarządu SMB oraz szef Grupy Telemarketingowej. Założyciel i prezes zarządu Bancom Sp. z o.o. Współtwórca systemu szkoleń i doskonalenia telemarketerów w swojej firmie. Pomysłodawca i lider cyklicznych szkoleń Warsztaty Infolinia 2000 oraz Warsztaty Call Center organizowanych przez Telekomunikację Polską S.A. W latach 2003-2008 doradca i coacher zespołów call center w bankach i firmach farmaceutycznych. Autor licznych prezentacji i publikacji na temat telemarketingu. Juror konkursów "Crackfilm", "Złota Strzała", "Boomerang". Członek zarządu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, przewodniczący Grupy Telemarketingowej w SMB. Z wykształcenia dziennikarz. Od 1989 roku związany z reklamą. Wieloletni dyrektor agencji reklamowych. Założyciel i prezes Polskiej Korporacji Reklamy. Współzałożyciel i członek władz polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA). Sekretarz Generalny - Członek Kapituły Nagrody Kamień Milowy Polskiej Reklamy.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2017 VFP Communications Ltd. oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu
Projekt: Netizens