Rada Programowa



Rada programowa konkursu dba o zapewnienie najwyższych standardów w definiowaniu założeń konkursu oraz oceny zgłaszanych projektów. Powoływana jest spośród wybitnych ekspertów rynku, przedstawicieli środowisk akademickich, przedstawicieli organizatora, patronów honorowych.
Przedstawiciel rady programowej bierze udział w pracach jury jako obserwator w roli doradczo-rozjemczej.


PRZEWODNICZĄCY RADY PROGRAMOWEJ:

Grzegorz Bonder

Grzegorz Bonder

general manager w agencji Unique One; wiceprezes zarządu SMB

Z branżą reklamowo-marketingową związany jest od 18 lat. W 2002 r. odkupił udziały od firmy Linea Recta i został jej właścicielem. W 2013 r. agencja zmieniła nazwę na Unique One i należy obecnie do grupy Unique, bardzo wysoko ocenianej w badaniach branżowych, w tym m.in. pisma „Media & Marketing Polska”, która w 2017 r. została Agencją Roku Marketingu Zintegrowanego wyróżnioną za innowacje internetowe. Agencja Unique One to pionier nowatorskich form promocji sprzedaży na polskim rynku. Między innymi jako pierwsza wprowadziła do loterii i konkursów brandowane karty płatnicze, czyli produkt bankowy, jakiego w Polsce jeszcze nie było. Przeprowadziła również pierwszą w naszym kraju loterię opartą wyłącznie na aplikacji mobilnej oraz stworzyła aplikację mobilną odczytującą w czasie rzeczywistym dane z paragonów fiskalnych. Agencja tworzy i wdraża ogólnopolskie kampanie m.in. dla takich firm, jak: Nestle Polska, Totalizator Sportowy, Makro, Play, Sokołów, Purina, Canon, Velux oraz Ministerstwo Finansów. W wyniku wygranego przetargu ogłoszonego przez Ministerstwo Finansów Unique One rozpoczęło realizację największej loterii promocyjnej w historii naszego kraju o nazwie Narodowa Loteria Paragonowa, która trwała do marca 2017 r. W loterii wykorzystywana została aplikacja czytająca paragony, a losowania odbywały się na żywo na antenie TVP z wirtualnego studia S3. Od maja 2016 r. Unique One jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. W maju 2018 r. Grzegorz Bonder został ponownie wybrany do zarządu na drugą kadencję, tym razem na stanowisko wiceprezesa. Po pracy Grzegorz Bonder rozwija pasję do samochodów – ma na koncie tytuł Mistrza Polski w rajdach samochodowych (puchar PZM 2005). Wydał również płytę ze swoimi utworami muzycznymi.

prof. dr hab. Piotr Płoszajski

prof. dr hab. Piotr Płoszajski

kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej (1994-2018)

Absolwent zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim i Harvard Business School. Research scholar w Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology (MIT), USA. Stypendysta m.in. w British Academy, CNRS (Francja), Keio Univ. (Japonia), Chińskiej Akademii Nauk, DAAD (RFN). W latach 1987-1991 dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, a w latach 1993-1998 dyrektor generalny Polskiej Akademii Nauk. Autor ponad 200 publikacji. Ostatnio zajmuje się nową gospodarką, wpływem technologii na modele biznesowe, Internetem Obiektów i sztuczną inteligencją. Visiting professor i wykładowca na kilkudziesięciu uniwersytetach w Europie, USA, Japonii, Indiach, Australii i Nowej Zelandii. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych. Członek kilku rad nadzorczych. Członek Advisory Board w Chief Information Officer Network (CIONET).

Mirosław Młynarczyk

Mirosław Młynarczyk

managing partner Albedo Marketing

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz „Business Studies in Marketing“ w Hampstead Garden Suburb Institute w Londynie. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu firmy doradczej KPMG. W roku 2002 był jednym z założycieli agencji Albedo Marketing. Od początku istnienia agencja przywiązywała dużą wagę do efektywności realizowanych działań marketingowych, stosując zaawansowane narzędzia analityczno-statystyczne. Dziś, po kilkunastu latach istnienia, Albedo Marketing to prawie 90-osobowy zespół pracujący dla liderów rynkowych, tj. m.in.: Nestle, Henkla, Mastercarda, Whirlpoola, Kamisa. Agencja specjalizuje się w działaniach z zakresu wsparcia sprzedaży: promocjach sprzedaży B2C i marketingu relacji B2B realizowanych w oparciu o autorskie narzędzie grywalizacji, jakim jest High Score. Prace agencji zdobywały wiele nagród w konkursach branżowych, m.in.: Golden Arrow, Impactor. Albedo Marketing dwukrotnie zostało wybrane Agencją Roku Marketingu Zintegrowanego według miesięcznika „Media & Marketing Polska”. Prywatnie zapalony biegacz, który wielokrotnie ukończył poznański maraton.

Jacek Barankiewicz

Jacek Barankiewicz

prezes zarządu BWExperts, członek zarządu SMB

Od ponad 25 lat zajmuje się marketingiem bezpośrednim jako organizator i menedżer, doradca i trener. Założyciel i od 1995 r. prezes zarządu pierwszego w Polsce centrum zewnętrznych usług Contact Center, rozwiniętego do ok. 800 stanowisk w 4 lokalizacjach. Kierując firmą, zrealizował ponad sto różnych projektów z zakresu obsługi klienta, telesprzedaży, marketingu mobilnego, procesów typu back office i innych. Pracując od ponad 5 lat jako konsultant, wspierał organizacje Contact Center w Polsce, Ukrainie, Niemczech i Belgii. Od 2002 członek zarządu i wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB), odpowiedzialny za strategię rozwoju Stowarzyszenia i kontakty międzynarodowe. Reprezentował SMB w Europejskiej Federacji Organizacji Marketingu Bezpośredniego i Interaktywnego FEDMA, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan” oraz Europejskiej Konfederacji Organizacji Contact Center (ECCCO). Przewodniczący Grupy Roboczej Rynek i Marketing w Business-Europe – europejskim stowarzyszeniu pracodawców. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w pracach nad prawem o ochronie danych osobowych, na poziomie krajowym i europejskim. Absolwent Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego i Kursu Strategii Marketingowych ESMT (Niemcy).

Marek Grabowski

Marek Grabowski

dyrektor ds. zarządzania Customer Journeys w Orange Polska

Marek od ponad 21 lat jest związany z branżą telekomunikacyjną. Ekspert w dziedzinie strategii korporacyjnej i funkcjonalnej, ma także szeroką wiedzę w zakresie zarządzania programami i projektami oraz Business Intelligence. Dotychczasowe doświadczenie pozwala mu łączyć perspektywę strategiczną z umiejętnościami bieżącego zarządzania operacyjnego dużymi zespołami. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada dyplom MBA University of Illinois at Urbana Champaign. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobył w Price Waterhouse (obecnie PwC), gdzie przez pięć lat był odpowiedzialny za strategiczne i organizacyjne doradztwo dla sektora telekomunikacyjnego. Od momentu rozpoczęcia pracy w Orange Polska (2002 r.) zrealizował wiele projektów strategicznych i restrukturyzacyjnych oraz wdrożeń nowych produktów. Przed objęciem stanowiska dyrektora ds. strategii B2B w 2007 r. pracował we France Telecom Technocentre w Paryżu. W kolejnych latach 2009-2013 zarządzał Strategią i Rozwojem Sprzedaży i Obsługi Klientów Orange Polska. Od końca 2013 r. jako dyrektor Obsługi Klientów Biznesowych był odpowiedziany za kompleksowe zarządzanie obszarem Obsługi Klientów B2B, w tym programami i projektami dedykowanymi rozwojowi i optymalizacji Contact Centers w Orange Polska. Od maja 2018 r. zajmuje stanowisko dyrektora ds. zarządzania Customer Journeys. Dzięki swojemu doświadczeniu menedżerskiemu jest orędownikiem przywództwa poprzez osobisty przykład z dużym naciskiem na codzienny rozwój zespołu. Jego pozytywne nastawienie i otwarty umysł pomagają mu promować i integrować zmiany w otaczającym środowisku.

Artur Sikora

Artur Sikora

dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Santander Bank Polska

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Santander Bank Polska, z którym związany jest (wcześniej Bank Zachodni WBK) od 1999 r. Absolwent Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, stypendysta University of North Carolina at Greensboro, NC, uczestnik „Kellogg on Branding” na Uniwersytecie Northwestern. Od 2013 r. juror Effie. Nadzoruje komunikację zewnętrzną spółki, działania marketingowe i public relations, pozycjonowanie marki, sponsoring oraz CSR. Autor innowacyjnych w sektorze bankowym kampanii marketingowych z udziałem międzynarodowych gwiazd. Opracował i zrealizował strategię komunikacyjną wejścia Banku Zachodniego WBK do Grupy Santander. W latach 2013-2014 odpowiedzialny również za całościową komunikację zmian w związku z połączeniem BZ WBK z Kredyt Bankiem. W roku 2018 kierował projektem rebrandingu Grupy BZ WBK na Santander. Od 2016 r. pełni funkcję Konsula Honorowego Irlandii.

Anna Kania

Anna Kania

vice president marketing DHL Parcel Polska

Odpowiada za rozwój produktów i usług dla klientów biznesowych i indywidualnych, strategię cenową oraz pozycjonowanie rynkowe i komunikację marketingową marki DHL. Poprzednio przez 2,5 roku była dyrektorem marketingu w firmie InPost. Wcześniej przez 10 lat (2000-2010) pracowała w dziale marketingu Canal+ Cyfrowego, m.in. pełniąc funkcję dyrektora marketingu. Ukończyła zarządzanie i marketing w Szkole Głównej Handlowej oraz studia doktoranckie w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym SGH.

Projekt: Netizens