Nominacje 2018



Grand Prix, 12 statuetek i 19 wyróżnień w konkursie Golden Arrow 2018

Jury konkursu marketingowego Golden Arrow przyznało 12 statuetek i 19 wyróżnień. Do konkursu napłynęły 142 zgłoszenia, 69 otrzymało nominacje.

- Ocenialiśmy bardzo różnorodne prace, zarówno duże projekty o wielkim budżecie, jak i mniejsze, mniejszych firm, które czasem okazywały się bardzo ciekawe. Wśród kategorii na uwagę zasługuje mobile, który okazał się bardzo różnorodny. To pokazuje, zarówno wagę tego kanału, jak i wielość narzędzi jakie mają w tym obszarze do dyspozycji marketerzy - mówi Marta Życińska, przewodnicząca jury, dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.

Wyniki konkursu będą ogłoszone podczas uroczystej gali, która odbędzie się 21 czerwca 2018 roku w Warszawie.

Konkurs Golden Arrow jest organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu i VFP Communications, wydawcę miesięcznika "Media i Marketing Polska".

KategoriaAgencja/FirmaKlientMarka (produkt)Tytuł pracy
Wysyłka bezpośrednia BtoCLoyalty PointMars PolskaPedigreePedigree® Dentastix Sampling 2017
Loyalty PointIKEAIKEA FamilyIKEA Family
Wysyłka bezpośrednia BtoBH2H.techAmicaSprzęt AGDDream Wash
United PartnersUnited Partners In-house All InclusiveKarmnik All-Inclusive
Program lojalnościowy BtoCLoyalty PointSmykSmykSmyk & spółka
Loyalty PointIKEAIKEA FamilyIKEA Family
Loyalty PointHermes Energy Group SAHEGPolecaj HEG
OX MediaNutricia PolskaNutriciaProgram grywalizacyjny „przyPUNKTUJ”
Program lojalnościowy BtoBH2H.techAmicaSprzęt AGDTour de Amica Design
Unique OneMakro Cash & CarryMakroBusiness & Food Lovers Club
Promocja sprzedaży BtoCJust, 2012, VMLŻywiec Sprzedaż i DystrybucjaŻywiecUstaw sobie Ż
JustPKN OrlenOrlenStacja Kultury
Albedo MarketingNestlé Polska SAWiniaryOdbierz deskę, zbierz Wielkanocną kolekcję
WavemakerJeronimo MartinsBiedronkaBiedronka – Gang Świeżaków 2
Experiential marketing - event marketingMindshare PolskaUnileverMagnumEvent Magnum, czyli impuls rodzi emocje
Agencja WarszawaIKEA RetailIKEA LublinIKEA Po Sąsiedzku
Isobar Poland Group, Posterscope Polska (Dentsu Aegis Network)Skoda PolskaSkodaDateDrive
Experiential marketing - field marketingLoyalty PointMars PolskaPedigreePedigree® Dentastix Sampling 2017
Posterscope Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska (Dentsu Aegis Network)Adidas Poland kolekcja Adidas Women Must HavesInteraktywna przymierzalnia Adidas Women Must Haves
Experiental marketing – pozostałe formyHand MadeIdea BankIdea Hub ExpressIdea Hub Express - coworking i bank w pociągu
Havas Media GroupJDETassimoBlue Monday
Posterscope Polska, Carat Polska (Dentsu Aegis Network Polska), Good Looking StudioAdidas PolskaAdidasAdidas Deerupt – mural z efektem UV
Mosqi.toING Bank ŚląskiMoje INGMural w SIECI :)
Shopper marketingJustEXIDE Technologies SACentra/EXIDECentra Mocy
Global Shopper MarketingGrupa ŻywiecHeineken, Warka, ŻywiecStrefa Zero
Digital marketing - kampania internetowaDigital KingdomL'Oréal PolskaL'Oréal Professionnel#MetalicHair - wzrost sprzedaży o 298,7% / L'Oréal Polska
GongING Bank ŚląskiBLIK i przelewy na telefonKompleksowa komunikacja BLIKA
Mosqi.toEC1Wystawa „Leonarda da Vinci”Leonardo Resurrection
Digital marketing - serwis internetowyEfigenceBGŻOptimaBGŻOptimaRelaunch strony internetowej BGŻOptima
OX MediaNutricia Polska NutriciaSerwis społecznościowy PKU Nutricia
Digital marketing – social mediaGoldenSubmarineNespertahi hybridhi hybrid (social media)
CreativeHarderB/S/H BoschBosch HomeCooking Challenge
Isobar Poland Group, Carat Polska (Dentsu Aegis Network)Adidas Polandkolekcja sportowa dla kobiet Women Must HavesAll You Need
Mosqi.toING Bank ŚląskiMoje INGMural w SIECI :)
Digital marketing – marketing mobilnyInitiative, Reprise, InMobiOrange PolskaOrange FinanseOrange Finanse mierzy pełną ścieżkę użytkownika!
The DustGrupa Maspex WadowiceTymbark (Owoce Świata)Tymbark Prank!
Sales & More SALINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń SAPolisa turystyczna/ ubezpieczenie turystycznePolisomat LINK4
SynergicBank Citi HandlowyCiti Handlowy BikesCiti Handlowy Bikes
Isobar Poland Group, Carat Polska (Dentsu Aegis Network)Adidas Polandkolekcja sportowa dla kobiet Women Must HavesAll You Need
Digital marketing – innowacja internetowaPublicis MediaCredit AgricoleKredyt gotówkowyTelebot
Me & My FriendsGrupa Maspex WadowiceTymbarkKapsel Bot
Sales & More SALINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń SAUbezpieczenie samochoduRemarketing 2.0 – sukces kampanii sprzedażowej LINK4
Digital marketing – e-mail marketingFreshMailWiniaryBlogZakochan(i)e w zupach
Loyalty PointIKEAIKEA FamilyIKEA Family
Digital marketing - SEMPromotrafficPucciniWalizki i torby podróżnePromoTraffic & Puccini – kampania PPC generująca wzrost ROAS na poziomie 660%
Digital marketing – wideoDigital KingdomL'Oréal PolskaL'Oréal Professionnel#MetalicHair - wzrost sprzedaży o 298,7%
GPD Agency, Performance MediaLidl PolskaKuchnia LidlaKuchnia Lidla na YouTube
Mindshare Polska, DDB & TribalUnileverAxeWhat's your magic?
PrimeMovers, MagnifiCo Marketing & PR Consultants, CreativeHarder, OMDBSH Sprzęt Gospodarstwa DomowegoBoschCooking Challenge
Direct Response AdvertisingMosqi.toEC1Wystawa „Leonarda da Vinci”Leonardo Resurrection
Kampania zintegrowana BtoCAtomclickSanofi-AventisEssentiale ForteSzczęśliwa Wątroba
CIA – Content Impact AgencyPorta KMI PolandDrzwi PortaOtwórz się na…
Young & Rubicam PolandAvivaAviva / Ubezpieczenie na życieWiem, czym oddycham
CSRAgencja WarszawaIKEA Lublin/SKENDE ShoppingIKEA Lublin/Skende ShoppingŚwiatłoczuli
VML, Y&R, MediaCom, Havas PR,Żywiec Zdrój SAŻywiec Zdrój9. edycja programu „Po stronie natury”
AdvalueUnileverDelmaExtra Szkolna Stołówka
Non profitKreatikFundacja Dom Autysty#jesteśwplątany
Screen Network SAScreen Network SAKampania społecznaSmog Alert
DesignRiverWood MarketingTrzy Korony. Browar NowosądeckiTrzy KoronyIdentyfikacja wizualna dla Browaru Trzy Korony
PromoAgencyAtlantis the PalmAplikacja mobilna oraz aplikacja na totemy interaktywneAtlantis The Palm Mobile Concierge Application + Wayfinder
WavemakerVogueMagazyn VogueVogue.pl
Global Shopper MarketingGrupa ŻywiecHeinekenPuszka Heineken – Limitowana edycja
OpenAgencja Warszawa, Artegence, Havas MediaPKO Bank PolskiBank Dobrych ŻyczeńPKO Bank Polski Bank Dobrych Życzeń
Agencja WarszawaIKEA RetailIKEA LublinIKEA Po Sąsiedzku
JustCredit Agricole Bank Polska SACredit AgricoleUważny Bank
ConTrust CommunicationMattel PolandBarbieBarbie Shero 2018, czyli jak jedna kobieta i jej lalka przełamują schemat myślenia o kobiecości
Salon odrzuconychKonceptikaSony Interactive Entertainment PolskaPlayStation (PlayStation Plus)Historie Plusem Pisane
PolymusInternational PaperHP PapresBiałe kołnierzyki
PolymusInternational PaperHP PapersBaronowie celulozy
Kategoria: Wysyłka bezpośrednia BtoC

Agencja/Firma: Loyalty Point

Klient: Mars Polska

Marka (produkt): Pedigree

Tytuł pracy: Pedigree® Dentastix Sampling 2017

Agencja/Firma: Loyalty Point

Klient: IKEA

Marka (produkt): IKEA Family

Tytuł pracy: IKEA Family

Kategoria: Wysyłka bezpośrednia BtoB

Agencja/Firma: H2H.tech

Klient: Amica

Marka (produkt): Sprzęt AGD

Tytuł pracy: Dream Wash

Agencja/Firma: United Partners

Klient: United Partners

Marka (produkt): In-house All Inclusive

Tytuł pracy: Karmnik All-Inclusive

Kategoria: Program lojalnościowy BtoC

Agencja/Firma: Loyalty Point

Klient: Smyk

Marka (produkt): Smyk

Tytuł pracy: Smyk & spółka

Agencja/Firma: Loyalty Point

Klient: IKEA

Marka (produkt): IKEA Family

Tytuł pracy: IKEA Family

Agencja/Firma: Loyalty Point

Klient: Hermes Energy Group SA

Marka (produkt): HEG

Tytuł pracy: Polecaj HEG

Agencja/Firma: OX Media

Klient: Nutricia Polska

Marka (produkt): Nutricia

Tytuł pracy: Program grywalizacyjny „przyPUNKTUJ”

Kategoria: Program lojalnościowy BtoB

Agencja/Firma: H2H.tech

Klient: Amica

Marka (produkt): Sprzęt AGD

Tytuł pracy: Tour de Amica Design

Agencja/Firma: Unique One

Klient: Makro Cash & Carry

Marka (produkt): Makro

Tytuł pracy: Business & Food Lovers Club

Kategoria: Promocja sprzedaży BtoC

Agencja/Firma: Just, 2012, VML

Klient: Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja

Marka (produkt): Żywiec

Tytuł pracy: Ustaw sobie Ż

Agencja/Firma: Just

Klient: PKN Orlen

Marka (produkt): Orlen

Tytuł pracy: Stacja Kultury

Agencja/Firma: Albedo Marketing

Klient: Nestlé Polska SA

Marka (produkt): Winiary

Tytuł pracy: Odbierz deskę, zbierz Wielkanocną kolekcję

Agencja/Firma: Wavemaker

Klient: Jeronimo Martins

Marka (produkt): Biedronka

Tytuł pracy: Biedronka – Gang Świeżaków 2

Kategoria: Experiential marketing - event marketing

Agencja/Firma: Mindshare Polska

Klient: Unilever

Marka (produkt): Magnum

Tytuł pracy: Event Magnum, czyli impuls rodzi emocje

Agencja/Firma: Agencja Warszawa

Klient: IKEA Retail

Marka (produkt): IKEA Lublin

Tytuł pracy: IKEA Po Sąsiedzku

Agencja/Firma: Isobar Poland Group, Posterscope Polska (Dentsu Aegis Network)

Klient: Skoda Polska

Marka (produkt): Skoda

Tytuł pracy: DateDrive

Kategoria: Experiential marketing - field marketing

Agencja/Firma: Loyalty Point

Klient: Mars Polska

Marka (produkt): Pedigree

Tytuł pracy: Pedigree® Dentastix Sampling 2017

Agencja/Firma: Posterscope Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska (Dentsu Aegis Network)

Klient: Adidas Poland

Marka (produkt): kolekcja Adidas Women Must Haves

Tytuł pracy: Interaktywna przymierzalnia Adidas Women Must Haves

Kategoria: Experiental marketing – pozostałe formy

Agencja/Firma: Hand Made

Klient: Idea Bank

Marka (produkt): Idea Hub Express

Tytuł pracy: Idea Hub Express - coworking i bank w pociągu

Agencja/Firma: Havas Media Group

Klient: JDE

Marka (produkt): Tassimo

Tytuł pracy: Blue Monday

Agencja/Firma: Posterscope Polska, Carat Polska (Dentsu Aegis Network Polska), Good Looking Studio

Klient: Adidas Polska

Marka (produkt): Adidas

Tytuł pracy: Adidas Deerupt – mural z efektem UV

Agencja/Firma: Mosqi.to

Klient: ING Bank Śląski

Marka (produkt): Moje ING

Tytuł pracy: Mural w SIECI :)

Kategoria: Shopper marketing

Agencja/Firma: Just

Klient: EXIDE Technologies SA

Marka (produkt): Centra/EXIDE

Tytuł pracy: Centra Mocy

Agencja/Firma: Global Shopper Marketing

Klient: Grupa Żywiec

Marka (produkt): Heineken, Warka, Żywiec

Tytuł pracy: Strefa Zero

Kategoria: Digital marketing - kampania internetowa

Agencja/Firma: Digital Kingdom

Klient: L'Oréal Polska

Marka (produkt): L'Oréal Professionnel

Tytuł pracy: #MetalicHair - wzrost sprzedaży o 298,7% / L'Oréal Polska

Agencja/Firma: Gong

Klient: ING Bank Śląski

Marka (produkt): BLIK i przelewy na telefon

Tytuł pracy: Kompleksowa komunikacja BLIKA

Agencja/Firma: Mosqi.to

Klient: EC1

Marka (produkt): Wystawa „Leonarda da Vinci”

Tytuł pracy: Leonardo Resurrection

Kategoria: Digital marketing - serwis internetowy

Agencja/Firma: Efigence

Klient: BGŻOptima

Marka (produkt): BGŻOptima

Tytuł pracy: Relaunch strony internetowej BGŻOptima

Agencja/Firma: OX Media

Klient: Nutricia Polska

Marka (produkt): Nutricia

Tytuł pracy: Serwis społecznościowy PKU Nutricia

Kategoria: Digital marketing – social media

Agencja/Firma: GoldenSubmarine

Klient: Nesperta

Marka (produkt): hi hybrid

Tytuł pracy: hi hybrid (social media)

Agencja/Firma: CreativeHarder

Klient: B/S/H Bosch

Marka (produkt): Bosch Home

Tytuł pracy: Cooking Challenge

Agencja/Firma: Isobar Poland Group, Carat Polska (Dentsu Aegis Network)

Klient: Adidas Poland

Marka (produkt): kolekcja sportowa dla kobiet Women Must Haves

Tytuł pracy: All You Need

Agencja/Firma: Mosqi.to

Klient: ING Bank Śląski

Marka (produkt): Moje ING

Tytuł pracy: Mural w SIECI :)

Kategoria: Digital marketing – marketing mobilny

Agencja/Firma: Initiative, Reprise, InMobi

Klient: Orange Polska

Marka (produkt): Orange Finanse

Tytuł pracy: Orange Finanse mierzy pełną ścieżkę użytkownika!

Agencja/Firma: The Dust

Klient: Grupa Maspex Wadowice

Marka (produkt): Tymbark (Owoce Świata)

Tytuł pracy: Tymbark Prank!

Agencja/Firma: Sales & More SA

Klient: LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń SA

Marka (produkt): Polisa turystyczna/ ubezpieczenie turystyczne

Tytuł pracy: Polisomat LINK4

Agencja/Firma: Synergic

Klient: Bank Citi Handlowy

Marka (produkt): Citi Handlowy Bikes

Tytuł pracy: Citi Handlowy Bikes

Agencja/Firma: Isobar Poland Group, Carat Polska (Dentsu Aegis Network)

Klient: Adidas Poland

Marka (produkt): kolekcja sportowa dla kobiet Women Must Haves

Tytuł pracy: All You Need

Kategoria: Digital marketing – innowacja internetowa

Agencja/Firma: Publicis Media

Klient: Credit Agricole

Marka (produkt): Kredyt gotówkowy

Tytuł pracy: Telebot

Agencja/Firma: Me & My Friends

Klient: Grupa Maspex Wadowice

Marka (produkt): Tymbark

Tytuł pracy: Kapsel Bot

Agencja/Firma: Sales & More SA

Klient: LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń SA

Marka (produkt): Ubezpieczenie samochodu

Tytuł pracy: Remarketing 2.0 – sukces kampanii sprzedażowej LINK4

Kategoria: Digital marketing – e-mail marketing

Agencja/Firma: FreshMail

Klient: Winiary

Marka (produkt): Blog

Tytuł pracy: Zakochan(i)e w zupach

Agencja/Firma: Loyalty Point

Klient: IKEA

Marka (produkt): IKEA Family

Tytuł pracy: IKEA Family

Kategoria: Digital marketing - SEM

Agencja/Firma: Promotraffic

Klient: Puccini

Marka (produkt): Walizki i torby podróżne

Tytuł pracy: PromoTraffic & Puccini – kampania PPC generująca wzrost ROAS na poziomie 660%

Kategoria: Digital marketing – wideo

Agencja/Firma: Digital Kingdom

Klient: L'Oréal Polska

Marka (produkt): L'Oréal Professionnel

Tytuł pracy: #MetalicHair - wzrost sprzedaży o 298,7%

Agencja/Firma: GPD Agency, Performance Media

Klient: Lidl Polska

Marka (produkt): Kuchnia Lidla

Tytuł pracy: Kuchnia Lidla na YouTube

Agencja/Firma: Mindshare Polska, DDB & Tribal

Klient: Unilever

Marka (produkt): Axe

Tytuł pracy: What's your magic?

Agencja/Firma: PrimeMovers, MagnifiCo Marketing & PR Consultants, CreativeHarder, OMD

Klient: BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

Marka (produkt): Bosch

Tytuł pracy: Cooking Challenge

Kategoria: Direct Response Advertising

Agencja/Firma: Mosqi.to

Klient: EC1

Marka (produkt): Wystawa „Leonarda da Vinci”

Tytuł pracy: Leonardo Resurrection

Kategoria: Kampania zintegrowana BtoC

Agencja/Firma: Atomclick

Klient: Sanofi-Aventis

Marka (produkt): Essentiale Forte

Tytuł pracy: Szczęśliwa Wątroba

Agencja/Firma: CIA – Content Impact Agency

Klient: Porta KMI Poland

Marka (produkt): Drzwi Porta

Tytuł pracy: Otwórz się na…

Agencja/Firma: Young & Rubicam Poland

Klient: Aviva

Marka (produkt): Aviva / Ubezpieczenie na życie

Tytuł pracy: Wiem, czym oddycham

Kategoria: CSR

Agencja/Firma: Agencja Warszawa

Klient: IKEA Lublin/SKENDE Shopping

Marka (produkt): IKEA Lublin/Skende Shopping

Tytuł pracy: Światłoczuli

Agencja/Firma: VML, Y&R, MediaCom, Havas PR,

Klient: Żywiec Zdrój SA

Marka (produkt): Żywiec Zdrój

Tytuł pracy: 9. edycja programu „Po stronie natury”

Agencja/Firma: Advalue

Klient: Unilever

Marka (produkt): Delma

Tytuł pracy: Extra Szkolna Stołówka

Kategoria: Non profit

Agencja/Firma: Kreatik

Klient: Fundacja Dom Autysty

Marka (produkt):

Tytuł pracy: #jesteśwplątany

Agencja/Firma: Screen Network SA

Klient: Screen Network SA

Marka (produkt): Kampania społeczna

Tytuł pracy: Smog Alert

Kategoria: Design

Agencja/Firma: RiverWood Marketing

Klient: Trzy Korony. Browar Nowosądecki

Marka (produkt): Trzy Korony

Tytuł pracy: Identyfikacja wizualna dla Browaru Trzy Korony

Agencja/Firma: PromoAgency

Klient: Atlantis the Palm

Marka (produkt): Aplikacja mobilna oraz aplikacja na totemy interaktywne

Tytuł pracy: Atlantis The Palm Mobile Concierge Application + Wayfinder

Agencja/Firma: Wavemaker

Klient: Vogue

Marka (produkt): Magazyn Vogue

Tytuł pracy: Vogue.pl

Agencja/Firma: Global Shopper Marketing

Klient: Grupa Żywiec

Marka (produkt): Heineken

Tytuł pracy: Puszka Heineken – Limitowana edycja

Kategoria: Open

Agencja/Firma: Agencja Warszawa, Artegence, Havas Media

Klient: PKO Bank Polski

Marka (produkt): Bank Dobrych Życzeń

Tytuł pracy: PKO Bank Polski Bank Dobrych Życzeń

Agencja/Firma: Agencja Warszawa

Klient: IKEA Retail

Marka (produkt): IKEA Lublin

Tytuł pracy: IKEA Po Sąsiedzku

Agencja/Firma: Just

Klient: Credit Agricole Bank Polska SA

Marka (produkt): Credit Agricole

Tytuł pracy: Uważny Bank

Agencja/Firma: ConTrust Communication

Klient: Mattel Poland

Marka (produkt): Barbie

Tytuł pracy: Barbie Shero 2018, czyli jak jedna kobieta i jej lalka przełamują schemat myślenia o kobiecości

Kategoria: Salon odrzuconych

Agencja/Firma: Konceptika

Klient: Sony Interactive Entertainment Polska

Marka (produkt): PlayStation (PlayStation Plus)

Tytuł pracy: Historie Plusem Pisane

Agencja/Firma: Polymus

Klient: International Paper

Marka (produkt): HP Papres

Tytuł pracy: Białe kołnierzyki

Agencja/Firma: Polymus

Klient: International Paper

Marka (produkt): HP Papers

Tytuł pracy: Baronowie celulozy

Projekt: Netizens